Mes gerbiame žmogaus (tiek mūsų, tiek Jūsų) galimybę klysti - ji veda į pasitaisymą. (Savas Alus, 2009.)
Taip pat gerbiame Jūsų galimybę motyvuotai apsigalvoti - galbūt įsigytas termometras nepakankamai patogus, ir norite jį pakeisti į kitokį. (Žr. ten pat).
O viską sudėjus į vieną vietą - skambinkite, tarkimės, ir susitarsime :)
Nuvirtų apynių dažniausiai atgal nepriimame.
O toliau standartiniai aprašymai jums susipažinti su vartotojo teisėmis:
Perkant prekes ir paslaugas internetu jus saugo Europos Sąjungos teisės aktai. Kaip Europos Sąjungos gyventojas/pilietis turite tokias pačias teises visose ES šalyse, įskaitant ir kokybiškų prekių grąžinimo sąlygas.
Ką reikia žinoti perkant internetu?
Vartotojų teisės grąžinant įsigytas kokybiškas prekes
Kokių prekių negalima grąžinti? Viešbučių rezervacijos, automobilių nuomos paslaugos, kelionių bilietai bei kitos laisvalaikio paslaugas, taip pat personalizuotos prekės, audio ir video turinys bei produktai, greitai gendančios prekės, loterijos bilietai ir internetinių žaidimų bei lošimų paslaugoms ši sutarties atsisakymo teisė nėra taikoma.
Jei vartotojas pasinaudoja aukščiau nurodyta teise atsisakyti sutarties, įsigalioja vartotojų teisės – pinigų grąžinimas turi būti įvykdytas per 14 dienų. Grąžinimo suma už paslaugas gali būti mažesnė, nei pirminė paslaugos kaina.
Pardavėjas visada turėtų veikti sąžiningai, niekada nepateikti klaidinančių teiginių ar tvirtinimų apie savo prekę ir niekada nedaryti neleistinos įtakos, kuri suviliotų vartotoją pirkti.
Kas tai yra persigalvojimo laikotarpis?
- Internete (internetinė parduotuvė arba internetinė pardavimo platforma)
- Telefonu
- Pardavimas vykdomas ne prekybai skirtose patalpose (pvz. pardavimų vakarėlis, pristatymas, mugė)
Pardavėjas privalo jus informuoti apie visus sutarties atsisakymo teisės aspektus, pvz. nuo kurios dienos prasideda laikotarpis ir kaip galite grąžinti prekę. Pardavėjas taip pat turėtų jus supažindinti, kaip galite nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį. Pardavėjui to nepadarius, sutarties atsisakymo terminas pratęsiamas iki vienerių metų.
Kokių kokybiškų prekių negalima grąžinti?
14 dienų sutarties atsisakymo teisė kokybiškoms prekėms ir sutartims galioja ne viskam. Negrąžinamų prekių sąrašas:- lėktuvų ir traukinių, koncertų bilietams, viešbučių užsakymams, automobilių nuomos rezervacijai ir maitinimo paslaugoms užsakytoms konkrečiomis dienomis (tačiau paliekama galimybė pardavėjui ir pirkėjui tartis dėl datos perkėlimo, kuris tiktų abiem pusėms);
- prekėms ir gėrimams, kurie jums pristatomi prenumeratos principu, pavyzdžiui: suplanuotų prekių kassavaitinis krepšelis, prenumeratos būdu siunčiama kosmetika;
- prekėms, kurios yra pagamintos pagal užsakymą arba aiškiai suasmenintos, pavyzdžiui, pagal individualų užsakymą pagamintas kostiumas, graviruoti papuošalai;
- į skaidrią plėvelę saugiai supakuotiems garso, vaizdo įrašams ar kompiuterių programinei įrangai, pvz., DVD diskams, kuriuos norėdami panaudoti turite atplėšti pakuotę;
- internetiniam skaitmeniniam turiniui – jei jau pradėjote jį atsisiųsti ar žiūrėti ir sutikote, kad pradėję peržiūrą prarandate teisę atsisakyti sutarties;
- prekėms, kurios buvo išpakuotos po pristatymo ir kurios yra netinkamos grąžinti dėl sveikatos apsaugos ar higienos priežasčių (pvz. apatiniai drabužiai, kojinės, maudymosi kostiumėliai su pašalinta higienos etikete ir kita);
- laikraščiai, žurnalai ir kita periodinė spauda po jos gavimo momento;
- prekėms, pirktoms iš privataus asmens, o ne iš įmonės ar prekybininko;
- skubaus remonto ir priežiūros sutartims – jei, pavyzdžiui, iškviečiate santechniką, kad šis suremontuotų sugedusį dušą, susitarę dėl paslaugos kainos negalite atšaukti darbų.
Atkreipkite dėmesį, kad aukščiau pateiktas sąrašas nėra baigtinis.
Kokybiškų prekių atsisakymo laikotarpis baigiasi praėjus 14 dienų nuo jų gavimo dienos.
Paslaugų sutarčių atsisakymo laikotarpis baigiasi praėjus 14 dienų nuo sutarties sudarymo dienos.
Jeigu apsisprendimo laikotarpis baigiasi ne darbo dieną, Jūsų terminas pratęsiamas iki kitos darbo dienos.
Per kiek laiko galima grąžinti kokybiškas prekes?
Pardavėjas turi teisę nurodyti ir ilgesnį grąžinimo laikotarpį.
Kokius dokumentus pirkėjas turi pateikti pardavėjui, norėdamas grąžinti kokybišką prekę?
Prekes turite išsiųsti atgal per 14 dienų nuo tada, kai informavote pardavėją, o jis savo ruoštu turės grąžinti pinigus per 14 dienų nuo Jūsų išsiųsto pranešimo. Pinigų grąžinimas gali būti atidėtas, jei pardavėjas negavo prekių ar įrodymų, kad grąžinote pirkinį.
Grąžinamos lėšos turi apimti siuntimo mokesčius, kuriuos sumokėjote pirkdami. Ar prašėte nestandartinio pristatymo, pvz. greitojo pristatymo arba užnešimo paslaugos? Tokiu atveju pardavėjas gali apmokestinti pristatymo išlaidas. Grąžindamas pirkėjui visas sumokėtas sumas, pardavėjas naudos tokį pat mokėjimo būdą, kokį naudojo pirkėjas mokėdamas pardavėjui, nebent pirkėjas aiškiai sutiko dėl kitokio būdo ir jeigu pirkėjas nepatiria jokių kitų papildomų išlaidų (t.y. jei apmokėjote už pirkinius naudodamiesi banko sąskaita – pinigai bus grąžinti į ją).
Kokybiškos prekės grąžinimo išlaidos: kas jas turi padengti?
Jei pirkimo metu buvo naudojamasi nestandartinio pristatymo paslaugomis – pardavėjas gali apmokestinti ir negrąžinti su šiomis išlaidomis susijusių lėšų (pavyzdžiui, jei naudojotės itin greito express pristatymo paslauga, užnešimu į 5 aukštą ir pan.).
Jūsų,
Savas Alus